/ Aρχική σελίδα / Δραστηριότητες / Εκπαιδευτικά Προγράμματα / Εργαστήριο Κινουμένων Εικόνων, Εδρα, Αθήνα

Εργαστήριο Κινουμένων Εικόνων, Εδρα, Αθήνα

Εργαστήριο Κινουμένων Εικόνων, Ιανουάριος 2010


Γιατί κινούμενες εικόνες και όχι απλά κινηματογράφος; Γιατί ο πρώτος όρος εμπεριέχει το κινηματογράφο, το βίντεο, την τηλεόραση και κάθε μηχανικό ή τεχνολογικό μέσο που μπορεί να παράγει εικόνες σε κίνηση και με τα οποία θα ασχοληθούμε. Εξετάζονται οι πρώτοι τεχνολογικοί πειραματισμοί που οδήγησαν στην εφεύρεση του κινηματογράφου, αποκωδικοποιώντας τους μηχανισμούς του.

Μαθαίνουμε τις ‘πρώτες ύλες’ της κινούμενης εικόνας, όπως γνωστοποιούνται τα υλικά σε μια συνταγή μαγειρικής και οι ιδιότητες τους, ή σαν να μαθαίνει κάποιος τις νότες. Μ’ αυτό τον τρόπο γίνεται καλύτερα κατανοητό και το πέρασμα στην παραγωγή εικόνων με καινούργια τεχνολογικά μέσα. Τα παιδιά γνωρίζουν βιωματικά όλα τα στάδια παραγωγής μιας ταινίας - η οποία δεν είναι απαραίτητα αφηγηματική - από τη σύλληψη ή τον απλό πειραματισμό, στην παραγωγή και το μοντάζ, μέχρι τις δυνατότητες προβολής της.



Κάθε παιδί είναι εν δυνάμει καλλιτέχνης. Σε μεγάλο ποσοστό, τα παιδιά είναι εξοικειωμένα κατά κάποιο τρόπο με την τεχνολογία, με το interface του υπολογιστή, το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα, τα video games. Έχουν αντίληψη και απορροφούν την αισθητική των κινούμενων εικόνων που προωθείται, συχνά όχι με τα αγνότερα κίνητρα, από τηλεόραση, καλλιτεχνικά έργα, διαφημίσεις, ρεπορτάζ και ενημέρωση, τηλεοπτικές εκπομπές κ.λπ. Πρέπει λοιπόν να τους δοθεί ένα επιλεγμένο πλαίσιο και καθοδήγηση για να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους. Μέσα στη σύγχρονη κοινωνία της εικόνας, όπου οι πληροφορίες και τα μηνύματα μεταδίδονται όλο και περισσότερο με οπτικοακουστικά μέσα, είναι σημαντική η εκπαίδευση και σ ‘αυτόν τον τομέα.

 

Προσέχοντας και σχολιάζοντας επιλεγμένες ταινίες και δείγματα τεχνικών, πρώιμων και σύγχρονων, υπογραμμίζεται η δυνατότητα που έχουμε να προσεγγίζουμε συστηματικά και κριτικά τα οπτικοακουστικά προϊόντα που καθημερινά καταναλώνουμε και κατ’ επέκταση η δυνατότητα μιας δημιουργικής και κριτικής αντιμετώπισης του κόσμου που μας περιβάλλει.

Σκοπός: Να παροτρύνει και να βοηθήσει τα παιδιά να εκφραστούν με οπτικοακουστικά μέσα, δηλαδή με εικόνες και ήχους. Να γνωρίσουν τα βασικά εκφραστικά μέσα της κινηματογραφικής τέχνης και της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής παραγωγής. Να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες και τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Να γνωρίσουν μια μεθοδολογία και κριτική προσέγγισης των οπτικοακουστικών μέσων και κατ’ επέκταση μιας αντιμετώπισης του κόσμου γύρω τους.


Μεθοδολογία: Πάντοτε μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη ιστορία των κινούμενων εικόνων και με τρόπους προσωπικής έκφρασης. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά σε κάθε συνάντηση να παράγουν κάτι με τα χέρια τους με βάση το εκάστοτε θέμα, γιατί ο καλύτερος τρόπος αφομοίωσης της γνώσης είναι η βιωματική εμπειρία. Ξεκινάμε κάνοντας μια πρώτη στάση στην φωτογραφία, για να περάσουμε στον πρώιμο κινηματογράφο (από την εφεύρεση των κινούμενων εικόνων το 1891, ως την πρώτη ολοκληρωμένη ταινία με υπόθεση (Η ληστεία του τρένου) το 1903), το κινούμενο σχέδιο, το puppet animation, τη δημιουργική ηχογράφηση, την ψηφιακή επεξεργασία, το video-art, το ντοκιμαντέρ.

Σε κάθε συνάντηση γίνεται προβολή ταινίας μικρού μήκους, μιας συγκεκριμένης τεχνικής η οποία αποκωδικοποιείται και γίνεται αφορμή για να φτιάξουμε τη δική μας ταινία. Τα παιδιά έρχονται άμεσα σε επαφή με αντικείμενα πρώιμου κινηματογράφου και σύγχρονης τεχνολογίας. Γίνεται χρήση ζωγραφικής, κολλάζ, της φωνής και του σώματός μας, για να φτιάξουμε  ομαδικές και προσωπικές ταινίες. Ευέλικτα μαθήματα, δυνατότητα συνέχισης των έργων από το σπίτι.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
1. Camera Obscura : η πρώτη φωτογραφική μηχανή.
Κατασκευάζουμε μια μεγάλη camera obscura από χαρτοκούτια, ώστε να χωράμε μέσα και τη τοποθετούμε για λίγο έξω από το εργαστήρι μας

camera obscura :ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί που στη μία άκρη διαθέτει μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή. Σε μία τέτοια κατασκευή, οι ακτίνες του φωτός διαδίδονται μέσα από την οπή και σχηματίζουν πάνω στην επιφάνεια ένα είδωλο των αντικειμένων έξω από το δωμάτιο ή κουτί.

2. Οπτικά παιχνίδια
Τα οπτικά παιχνίδια μορφώνουν και ψυχαγωγούν εδώ και αιώνες μικρούς και μεγάλους.  Βλέπουμε σε εικόνες διάφορα παραδείγματα και κατασκευάζουμε ένα ζωοτρόπιο όλοι μαζί.


3. Ο σιωπηλός κινηματογράφος (Silent Cinema)
Βλέπουμε μία ταινία του Buster Keaton και εμπνεόμαστε για να φτιάξουμε μια μικρή δική μας ταινία.

4. Puppet Animation
Βλέπουμε ταινίες με animation με κούκλες και φτιάχνουμε μια δική μας χρησιμοποιώντας τα σώματά μας σαν να είναι κούκλες.

5. Η βιντεοκάμερα και ο υπολογιστής
Μαθαίνουμε το βασικό χειρισμό μιας βιντεοκάμερας και του μοντάζ στο movie maker των windows. Επεξεργαζόμαστε τα βίντεο που τραβήξαμε κατά τη διάρκεια μέχρι τώρα συναντήσεων μας και φτιάχνουμε το δικό μας DVD.

6. Προβολή των έργων των παιδιών
Καλεσμένοι γονείς και φίλοι. Κάθε παιδί παίρνει ένα DVD με όλα τα έργα που φτιάξαμε.


Για εγγραφές και πληροφορίες, επικοινωνείτε με την Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών Προγραμμάτων, Μαριτίνα Κονταράτου, τηλ.:6942056334, email: arts.edra@gmail.com.


ΜΚΟ «ΕΔΡΑ»:
Διεύθυνση Κεντρικών Γραφείων: Γαστούνης και Γουμενίτσης 14, Τ.Κ.12131, Περιστέρι.
Τηλ/Φαξ: 210-5913826
Ιστοσελίδα: www.edra-coop.gr.
Τόπος διεξαγωγής εργαστηρίων: Περιστέρι, Ίλιον, Βύρωνας.




0-6 TV

Παιδικά Πάρτυ 0-6




Ημερολόγιο δραστηριοτήτων




Aρχική σελίδα Επικοινωνία Προφίλ Παιδότοποι 0-6 Περιοδικά 0-6 Kiddy Car Web TV Eκπαίδευση Δραστηριότητες Άρθρα Παιδική Χαρά
© 2017, 0-6